News

Interactieve touchdisplays met 10 aanrakingspunten

i3TOUCH
interactive-touch-display
V-Sense

i3TOUCH V-Sense 

TOT 10 AANRAKINGSPUNTEN
Dankzij de krachtige en snelle V-Sense met 10-punten-aanraakherkenning kunnen maximaal 5 gebruikers gelijktijdig pen- en muisfuncties uitvoeren, inkt uitwissen en objecten bewerken en verplaatsen op het interactieve scherm. Het systeem herkent individuele multitouch-gebaren voor elke gebruiker, ongeacht of ze door vinger, pen of een ander voorwerp naar keuze zijn uitgevoerd.

Read more ...

Interactief vs traditioneel schoolbord

In een moderne, blended leeromgeving, verschillende manieren van lesgeven en leren vinden plaats op dezelfde locatie.
Technologische producten bieden interactiviteit in samenwerkings-opstellingen - wereldwijd, voor een enkele gebruiker of een kleine groep - binnen zowel de werk- en leeromgeving als thuis. Klassieke whiteboards kunnen het effect van technologische interactiviteit ondersteunen - en zelfs verbeteren bij slim gebruik - door het verstrekken van directe toegang en toegankelijk te zijn op verschillende creatieve manieren.

i3BOARD combineert het beste van twee werelden door middel van een krachtige touch-interface in combinatie met een duurzaam, klassiek emaille stalen whiteboard oppervlak met levenslange garantie.

Interaktives Whiteboard

 

Read more ...

Wie bepaalt de schoolinrichting: de architect of de school?

00-i3-leeromgeving
00-schoolmeubelen
01-schoolbank
digiborden
i3-leeromgeving
projectoren
schoolbanken

Volgens Rob Toebes, interieur Architect bij VANERUM, is het voor een architectenbureau belangrijk dat een project op een gestructureerde manier wordt aangepakt. Hierbij is de inhoudsbeschrijving van een klaslokaal cruciaal. Die geeft een duidelijk inzicht in de specifieke behoeften. Zo kunnen architecten in de ontwerpfase de oppervlakte functioneel inrichten en de bruto-oppervlakte van de school maximaal beperken.

Elke vierkante meter kost de school veel geld. De beschikbare ruimte moet dan ook maximaal benut kunnen worden. Of een school op de hoogte is van wat er op de markt te verkrijgen is, hangt volgens Toebes af van de mate waarin een school op het technisch vlak gestructureerd is.

Sommige scholen beschikken over een technische dienst met bekwaam en goed opgeleid personeel, die vanzelfsprekend expert zijn in wat er op de markt te verkrijgen is. Deze scholen zijn dan ook volwaardige gesprekspartners in het ontwerp- en uitvoeringstraject.

Elke architect droomt ervan een gebouw te kunnen ontwerpen als een totaalconcept, waarbij architectonische visie, functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid, sfeer en duurzaamheid tot in de details kunnen worden doorgetrokken. De inrichting vormt dus een belangrijk onderdeel van deze algemene visie. Hierbij kan een gestructureerde wisselwerking met de eindgebruikers (scholieren, leerkrachten, directie, medewerkers) tot heel verrassende resultaten leiden. Boeiende architectonische ruimten, materiaalgebruik, kleurgebruik, natuurlijke lichtinval en goede bouwfysische omstandigheden kunnen een ondersteunende bijdrage leveren aan het algemeen pedagogisch project van de school.

Read more ...

Prettig eindejaar!

We wensen u een sfeervolle Kerst en

een prettig eindejaar!

Vanaf maandag 23 december 2013 tot en met woensdag 1 januari 2014
is VANERUM België gesloten voor de Kerstvakantie.
Donderdag 2 januari 2014 staan wij weer met de glimlach paraat voor u!